Nov 9, 2011

Some News Of Mine

  1. Dah lama tak rasa macam mana putus cinta. And this lifestyle is beautiful. No hard feeling, kan senang.
  2. Dulu kan sibuk cakap nak kahwin, lepas tu berangan-angan nak kahwin, nak ada suami and anak, tapi bila sedar umur dah nak cecah 20, rasa macam banyak lagi yang belum buat. Kalau nak kahwin umur 25, cukup ke 5 tahun untuk achieve every dreams before marry?
  3. I chose Legal Studies and Corporate Admin as my choice to continue study. I chose only two courses. 
  4. I dah buat Red Velvet and the taste was so yummy. Semua orang cakap sedap. But the color ada dua lapis. Red and also chocolate. Maybe because I put 2 teaspoon of cocoa powder.
  5. This year I made a qurban. Alhamdulillah, this is my first qurban. Thanks, mom. Qurban boleh buat banyak kali, nanti nak buat lagi. But I am a little bit disappointed because I didn't have a chance to touch the cow. If I do have the chance, I want to touch him and say a short message and thank him too. Kalau boleh nak belai and peluk dia sekali.
  6. Ada satu rancangan menarik dekat TV AlHijrah dari negara Arab, mungkin? Entahlah, tapi orang tu spoke in Arabic language. Setiap kali selepas Azan Asar, akan ada rancangan tu. Dia ajar cara Rasulullah SAW mengambil wuduk, cara Baginda makan, cara Baginda bersuci, cara Baginda melayan kanak-kanak. And many Sunnah of Rasulullah SAW. I really love this segment. 
  7. Kita rasa macam nak tulis novel. Kejap, ada bakat ke? Kalau cerita dekat orang, mesti orang ketawa ni. 
  8. Next project, I wanna make cookies from Martha Stewart's recipe. Hope menjadi because my Grammy Chocolate Cookies before this masuk dalam dustbin sebab tak jadi.
  9. Alhamdulillah, I'm still breathing.
Good-bye diary, you are such an important thing to me, you are such a friend <3